تمرینات طناب زنی به راحتی می تواند ارزان ترین روش تمرین روزانه باشد. پرش می‌تواند به راحتی شما را از روتین‌های قلبی فعلی‌تان جدا می کند و باعث عرق کردن شما شود.

طول طناب
طول طناب مهم است. ما قدهای متفاوتی داریم و بدن منحصر به فردی داریم، بنابراین مهم است که طناب پرش را با طول مناسب انتخاب کنید. بیشتر آنها حدود 9 اینچ طول دارند، که برای افراد زیر 6 اینچ مناسب است، اما برای کسی که قد آن 6 اینچ است، طناب 10 مناسب تر است.
یک راه سریع برای تعیین طول مناسب طناب این است که در وسط آن بایستید و هر دو پا را کنار هم قرار دهید و دسته ها را به سمت زیر بغل خود بکشید. اگر انتهای دسته ها به راحتی به زیر بغل شما می رسد، طناب طول مناسبی دارید. در صورت نیاز، بیشتر طناب‌ها به شما اجازه می‌دهند مقداری طول آن را بکشید تا مطمئن شوید که با طول مناسب طناب می‌پرید.

1. اصول اولیه
تکمیل هنر پرش ممکن است کمی طول بکشد. افزودن سرعت و حرکات فانتزی با پا به مرور زمان به وجود می آید، برای شروع می خواهید با برخی از تکنیک های اصلی پرش شروع کنید، یکی از آنها تکنیک "دویدن درجا" یا "پرش 2 پا" ساده است.

دویدن درجا
به سادگی زانوهای خود را تا جایی که می توانید بالا بکشید. در حالی که در محل می دوید و طناب را یک بار در هر قدم می چرخانید.

پرش 2 پا درجا
این پرش کلاسیک 2 پایی با هم در هر چرخش طناب است. شما این کار را در کودکی انجام دادید، مطمئناً اکنون می توانید آن را انجام دهید!

2. گزینه‌های پیشرفته

چرخاندن طناب دو بار در یک پرش.
این می تواند برای برخی از مبتدیان بسیار چالش برانگیز باشد، زیرا به هماهنگی و دست های سریع نیاز دارد.


ضربدری 
در چرخش رو به پایین طناب، دست‌هایتان را روی آرنج ضربدر بزنید و از حلقه‌ای که ایجاد کرده‌اید بپرید. در حالی که طناب را به بالا باز می‌گردانید، دست‌هایتان را از روی هم باز کنید. تسلط بر این نیز مدتی طول می کشد.


برنامه
تا جایی که می توانید برای مدت زمان معینی با یک دوره استراحت انجام دهید. همانطور که شرایط و تکنیک شما بهتر می شود، زمان پرش خود را افزایش دهید و دوره های استراحت خود را کاهش دهید. 

برنامه اول:
30 ثانیه پرش - 10 ثانیه استراحت (5 بار تکرار)
1 دقیقه پرش - 30 ثانیه استراحت (5 بار تکرار)
دو بار چرخاندن در هر پرش 30 ثانیه - استراحت 20 ثانیه (5 بار تکرار)

برنامه دوم:
بین سایر ورزش هایی که در آن روز انجام می دهید، طناب بزنید. با این روش ضربان قلب خود را بالا نگه دارید و به سوزاندن کالری بیشتر کمک کنید.
20 طناب دوبار در هر پرش 
15 شنا (push up)
10 حرکت اسکوات هوایی (Air squats)
5 بارفیکس پا بسته (Pullups)

تکرار 3 بار

برنامه سوم:
1 دقیقه پرش با طناب (با هر سرعتی که می توانید)
20 اسکات هوایی
30 حالت کوهنوردی روی زمین (Mountain Climbers)
20 پرش روی جعبه (Box Jumps)

تکرار 4 بار