۱۴ مطلب در آبان ۱۴۰۲ ثبت شده است

متدهای api بات پیام رسان بله

پیام‌رسان ایرانی بله از API تلگرام الگوبرداری کرده‌ و تا این تاریخ 31 متد از 113 متد تلگرام را پیاده سازی کرده است:

1. **getFile**: برای دریافت اطلاعات فایل‌هایی که در تلگرام آپلود شده‌اند.

ادامه مطلب...
۲۹ آبان ۰۲ ، ۱۷:۲۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد

میزگرد آسیب شناسی نظام کارمزد خدمات بانکداری الکترونیک

باز هم میزگرد های عجیب و غریب

شرکت توسعه و نوآوری شهر (citydi.com)

مدل فعلی نظام کارمزد خدمات الکترونیک بانکها و همچنین کارمزدهای صنعت پرداخت تبدیل به یکی از معضلات مزمن نظام بانکی کشور شده و منجر به مواردی مانند رقابت ناسالم در بین شرکتهای PSP و ایجاد پدیده کارمزد خواهی شده است. به همین دلیل اصلاح نظام کارمزد یکی از دغدغههای اصلی کارشناسان و متخصصین در صنعت بانکداری و پرداخت است. در نظام کارمزد فعلی که طی چند سال اخیر رایج بوده است، مبالغ زیادی بابت کارمزد تراکنش توسط بانکها پرداخت میشود که این مدل نامناسب باعث بروز مشکلات فراوان برای بانکها شده است. بانکها علاوه بر هزینههای هنگفتی که بابت راهاندازی و پشتیبانی خدمات بانکداری و پرداخت الکترونیک صرف کردهاند، مجبور به پرداخت کارمزد هم هستند. در حالی که در مدلهای استاندارد، کارمزدهای مذکور توسط دریافت کنندگان خدمات بانکی، پرداخت میشود. نشریه سیمای بانکداری در میزگردی با حضور متخصصان صنعت بانکداری و پرداخت به آسیبشناسی مدل پرداخت فعلی و آثار آن بر نظام بانکی و اقتصاد کشور پرداخته است.

در این میزگرد آقایان اصغر پورمتین، ناصر آلاد، علیرضا بزرگمهری، محمدرضا جمالی، رضا حاجیعلی بیگی و علی مهرپور حضور داشتند.

ادامه مطلب...
۲۶ آبان ۰۲ ، ۱۹:۱۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد

سخانن عجیب کارشناسان بانکی در 16 سال پیش!!!!

بانکداری الکترونیک راه‌حل ارائه خدمات متنوع بانکی

بانکداری الکترونیک راه‌حل ارائه خدمات متنوع بانکی (donya-e-eqtesad.com)

افزایش رضایت اجتماعی از طریق ارائه خدمات موثر، متنوع و آسان به مردم یکی از بندهای هفت‌گانه جهت‌گیری‌های اصلی کار گروه تحول رفتاری نظام بانکی کشور است که رییس‌جمهوری به معاون اول خود ابلاغ کرده است. احمدی‌نژاد در نشستی که با مدیران بانک‌های دولتی و خصوصی به طور جداگانه داشت به آنها توصیه کرد که خدمات بانکی را تنوع بخشند تا از درآمد حاصل از آن برای کاهش نرخ سود بانکی استفاده کنند.

ادامه مطلب...
۲۶ آبان ۰۲ ، ۱۹:۰۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد

درآمد عملیاتی بانک‌ها

درآمد عملیاتی بانک‌ها بر اساس گزارش عملکرد ماهانه آنها شامل چهار سرفصل درآمد از محل تسهیلات به مشتریان، درآمد از محل سپرده‌گذاری نزد همدیگر، درآمد اوراق بدهی، درآمد از محل سرمایه‌گذاری و درآمد کارمزد می‌شود که در این گزارش به نسبت خالص درآمد کارمزد به کل درآمد عملیات بانکی اشاره شده است.

ادامه مطلب...
۲۶ آبان ۰۲ ، ۱۸:۱۹ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد

مصوبه شماره سه جلسه بیست و ششم شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور درخصوص پروژه های پیشران دولت هوشمند

مصوبه شماره سه جلسه بیست و ششم شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور درخصوص پروژه های پیشران دولت هوشمند طی نامه شماره ۱/۱۴۱۷۰۰ مورخ ۱۴۰۲/۰۸/۱۸ توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ابلاغ شد.

فایل pdf

۲۶ آبان ۰۲ ، ۱۵:۰۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد

آموزش جامع ساخت سایت وردپرس با المنتور

آموزش جامع المنتور

https://elementor-site.ir/course/آموزش-جامع-ساخت-فرم-در-المنتور/

۱۹ آبان ۰۲ ، ۱۱:۲۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد

آموزش word و visio و Latex سیستماتیک جهت نوشتن پایان نامه

ورد و ویزیو
قسمت اول https://www.aparat.com/v/eTkYF
ق
سمت دوم https://www.aparat.com/v/H1u6I
ق
سمت سوم https://www.aparat.com/v/b4qah

ادامه مطلب...
۱۹ آبان ۰۲ ، ۰۸:۰۰ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد

نرم افزار اسکریونر scrivener

نرم‌افزار رایج و شناخته‌شده‌ای که معمولاً در مرحلۀ نگارش گزارش تحقیق کاربرد دارد نرم‌افزار Word است. اما این نرم‌افزار به‌طور اختصاصی برای تهیۀ متن‌های پژوهشی طراحی نشده است و ویژگی‌های عمومی این نرم‌افزار همیشه پاسخگوی نیازهای خاص پژوهش نیست. از جمله تفکیکی میان مراحل نگارش و ویرایش وجود ندارد و نمی‌توان ارتباطی میان بخش‌های مختلف متن پژوهشی برقرار کرد. نرم‌افزار Scrivener یکی از مفیدترین نرم‌افزارهایی است که با در نظر گرفتن نیازهای پژوهشگران در مرحلۀ نگارش متن طراحی شده است. این نرم‌افزار سیستم مدیریتی برای اسناد، یادداشت‌ها و فراداده‌ها فراهم می‌کند و به کاربر اجازه می‌دهد یادداشت‌ها، مفاهیم و اسناد را بر اساس منطق پژوهش طبقه‌بندی و سامان‌دهی کند. همچنین می‌توان نسخه‌های گوناگونی از متن تهیه کرد که پی‌گیری تغییرات در آن امکان‌پذیر باشد. Scrivener با تفکیک مراحل ویرایش نهایی با نگارش، آسودگی خاطری برای نویسنده فراهم می‌کند که سرعت نگارش و تمرکز بر موضوع را افزایش می‌دهد و در عین حال خروجی‌هایی در انواع قالب‌های متنی را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

دوره آموزشی https://git.ir/udemy-scrivener-from-beginner-to-pro-user/

۱۹ آبان ۰۲ ، ۰۴:۵۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد

هوش تجاری (BI) با Metabase

https://sokanacademy.com/search?tag_id=928&tag=هوش%20تجاری&page=1

متابیس ابزار هوش تجاری است که با استفاده از رابط کاربری آن و بدون نیاز به داشتن دانش دیتابیس می‌توان به پایگاه‌داده‌های مختلف وصل شد و به تحلیل داده‌های پایگاه‌داده بدون نوشتن دستورات SQL پرداخت. متابیس امکان رسم نمودار های مختلفی از جمله جدول، نمودار خطی (Bar Chart) ، هیستوگرام، نمودار آبشاری (Waterfall charts) را دارد تا انجام تحلیل‌ داده را با کمک این نمودار‌ها برای هر کسی مقدور کند.

ادامه مطلب...
۰۵ آبان ۰۲ ، ۱۱:۰۶ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد

پرونده/ وضعیت توسعه و کاربری شبکه‌ی فیبر نوری در کشور‌های مختلف جهان

خطوط فیبر نوری اصلی‌ترین ابزار توسعه‌ی شبکه‌ی ارتباطی مادر و اینترنت پرسرعت در کشورهای مختلف جهان است.

ادامه مطلب...
۰۴ آبان ۰۲ ، ۲۱:۳۴ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد