۲ مطلب در خرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

ورد

- در برنامه word اگر اعدادی را که به صورت انگلیسی تایپ شده اند بخواهیم به شکل فارسی تغییر دهیم چه کاری باید انجام داد؟
برای این کار می توانید کلاً اعداد را در برنامه word ‌ خود فارسی کنید. برای فارسی کردن اعداد به صورت کلی در منوی tools‌ روی options کلیک کنید. سپس وارد قسمت complex scripts شوید.
در مقابل Numeral برای اینکه همه اعداد فارسی شوند گزینه Hindi را انتخاب نمایید.
برای اینکه اعداد در هر متن متناسب با آن متن باشند هم می توانید گزینه context را انتخاب کنید.

2- یکی از مشکلات شایع کار با نرم افزار آفیس، اشکال در نمایش فونتها در سایر سیستم هاست. برای رفع این مشکل، هنگامیکه متن خود را در ورد تایپ کردید و در آن از فونت‌ های مختلف استفاده نمودید، در سمت چپ و بالای Word یا PowerPoint، بر روی گوی دایره‌ای شکل نرم‌افزار کلیک کنید تا منوی اصلی آن باز شود.اکنون در قسمت پایینی و سمت راست این منو، روی گزینه Options کلیک کنید. در پنجره‌ای که باز می‌شود، از قسمت Save در بخشPreserve fidelity when sharing this document، تیک گزینه Embed fonts in the file را بزنید.با انتخاب این گزینه تمام قلم‌های به کار رفته در متن شما هنگام ذخیره‌سازی، به فایل چسبیده شده و در هر سیستم دیگری که آن را باز کنید، بدون هیچ مشکلی نمایش داده می‌شود. توجه کنید که در این بخش گزینه‌ای با عنوان Do not common system fonts وجود دارد که بهتر است تیک آن را نیز بزنید. در غیر این صورت، تمام قلم‌های پیش فرض سیستمی نیز به فایل، می‌چسبد و در نتیجه حجم فایل نهایی، بسیار زیاد می‌گردد.

3- به نظر میاد ایجاد شدن یک فایل بک آپ چه بصورت دستی و چه اتوماتیک هنگام باز کردن ورد یک مبحث الزامیه. چرا که بعد از باز شدن یک فایل هر اتفاقی ممکن است برای اون بیفته.
پس یادتون نره
روش دستی: ابتدا قبل از باز کردن یک فایل یک نسخه کپی از اون تهیه کنید.
روش اتوماتیک : از منوی Tools گزینه Option رو بزنید و در زبانه Save اولین گزینه یعنی Always Create Backup Copy رو فعال کنید. با انجام اینکار هر بار هنگام باز شدن یک فایل ابتدا در همان مسیر موجود یک بک آپ بطور اتوماتیک از آن گرفته شده و سپس باز می‌َشود
مطلب بعدی اینکه اگر فایلهای شما حاوی اطلاعات بسیار مهمی می‌باشد خوب است تنظیم مربوط به Recovery گرفتن از فایلتان رو به جای هر 10 دقیقه (پیش‌فرض ورد) به مقدار لازم کم نمائید.
برای اینکار نیز از همان مسیر قبلی باید مقدار دقیقه مورد نیاز را از قسمت Save Autorecover Info Every به دلخواه تنظیم کنید. با انجام این کار هر چند دقیقه یکبار که شما میخواهید از فایلتان بطور اتوماتیک یک پشتیبان تهیه می‌شود تا اگر به هر دلیلی سیستم خاموش شده یا محیط ورد بصورت غیر عادی بسته شود بتوان آخرین تغییرات را بازیابی کرد.

4- ایجاد پاورقی در ورد Word 2007 & 2010

مکان نما را به کنار کلمه‌ای ببرید که می‌خواهید در مورد آن توضیح دهید. از منوی Reference گزینه
Insert Footnote را انتخاب نمایید.

5- شماره گذاری فارسی صفحات در ورد  Word 2007 & 2010:

این ترفند خیلی خیلی جالبه خودم هم تا چند وقت پیش نمی دانستم تا اینکه برای رساله پایان نامه ام گیر کردم و رفتم دنبالش...

به صورت معمول از Insert گزینه Page Number را بزنید تا برای شما صفحه گذاری انجام شود. اگر شماره صفحه بندی انگلیسی بود شماره یکی از صفحات را انتخاب ( های لایت ) کنید تا آبی شود.

 سپس کلید های Ctrl+Shift سمت راست صفحه کلید را بزنید تا شماره بندی فارسی شود

برای تبدیل صفحه بندی به انگلیسی کلید های Ctrl+Shift سمت چپ صفحه کلید را بزنید...

۱۰ خرداد ۹۴ ، ۰۱:۵۲ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد

مصرف می‌کنم، پس هستم

دریافت فایل PDF ویژه نامه روز کارگر ۹۴/ صفحه ۱۵

 «ما فقط جوانانی هستیم که کاری برای سرگرمی‌مان انجام می‌دهیم. برای جوانانی که به صفحه‌های لوکس علاقه‌مندند. حالا اما داستان عوض شده و ما تماشاچیان گسترده‌ای پیدا کرده‌ایم». اینها بخشی از گفته‌های یکی از گردانندگان صفحه بچه پولدارهای تهران است.‌‌ همان صفحه پرهیجانی که پخش گسترده تصاویرش در تابستان سال گذشته، تبدیل به بحث داغ کاربران شبکه‌های اجتماعی شد. آنچه قرار است توسط بینندگان دیده شود، ماشین‌های لوکس و خانه‌ها و پاتوق‌های گرانقیمتی است که توسط جماعتی که حداقل در ظاهر نشان می‌دهند در اوج لذت هستند، به نمایش گذاشته شده است. اما سوال اینجاست که چه کسانی مخاطب این نمایش ثروت هستند. آیا این پدیده فقط مختص جامعه ایرانی است یا یک پدیده فراگیر جهانی است که شکل‌گیری یک طبقه نوظهور را نوید می‌دهد؟ پیامدهای این نمایشگری در جامعه‌ای که بیش از ۷۰درصد کارگران آن با حداقل دستمزد زیر خط فقر زندگی می‌کنند چیست.

ادامه مطلب...
۰۹ خرداد ۹۴ ، ۲۲:۱۷ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد