۲ مطلب در آبان ۱۴۰۱ ثبت شده است

جرم در مدار جوانی

«ارائه آمارهای روشن و دقیق» در حوزه مسائل اقتصادی، اجتماعی همواره یکی از شعارهای مهم دولتمردان دولت یازدهم بوده است که آن را چه در تبلیغات انتخاباتی و چه در زمان به دست گرفتن زمام امور مطرح کرده‌اند.
موضوعی که اغلب از آن به عنوان «شفافیت» یاد می‌شود و از مهم‌ترین نقاط ضعف دو دولت دهم و نهم به شمار می‌رفت، از این جهت که آن دو دولت همواره در معرض این نقد بودند که چرا بسیاری از آمارها را اعلام نمی‌کنند و در مواقعی نیز با دستکاری در پایه‌های آماری، آمارها را به نحوی اعلام می‌کند که وضعیت اقتصادی و اجتماعی کشور را از آنچه هست، مطلوب‌تر نشان دهد و چه‌بسا در بسیاری از مواقع آمارهای مطرح‌شده از واقعیت جامعه دور بود.
در چنین شرایطی دولت یازدهم که به خوبی به انتقاد کارشناسان و بسیاری از مردم -که پیگیر آمار و ارقام کلان کشور هستند- نسبت به ارائه آمار نامطمئن و غیرشفاف آگاه بود و از سوی دیگر نیز خواهان جلب اعتماد عمومی برای پشتیبانی از دولت یازدهم در جهت تغییر وضعیت کشور بود، یکی از نقاطی که بر آن تاکید می‌کرد، ضرورت ارائه اطلاعات و آمار شفاف به جامعه بود.
اکنون با گذر دو سال و نیم از روی کار آمدن دولت یازدهم به نظر می‌رسد دولت تا حدی توانسته است در بخش اقتصاد با ارائه آمارهای نسبتاً روشن و قابل اتکایی مانند نرخ بیکاری، رشد، تورم و البته اعداد و ارقامی -اغلب تقریبی- مانند میزان بدهکاری دولت به پیمانکاران و بانک‌ها و... اعتماد بدنه کارشناسی را به آمارهای ارائه شده از سوی دولت جلب کند.

ادامه مطلب...
۰۱ آبان ۰۱ ، ۱۵:۵۳ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد

کارخانه تولید خشم

Merton (1957) builds upon Durkheim's Anomie to form Strain Theory and argues that the sheer gap  between the societal goals and the means of achieving them may cause  exasperation or antipathy and result in illegal activities to achieve those  goals.

مرتون (1957) بر اساس آنومی دورکیم نظریه فشار را شکل می دهد و استدلال می کند که شکاف محض بین اهداف اجتماعی و ابزارهای دستیابی به آنها ممکن است باعث خشم یا ضدیت شود و منجر به فعالیت های غیرقانونی برای دستیابی به آن اهداف شود.

البته باید به مطلب زیر توجه کرد:

When a solid is put under pressure, it has the ability to deform. The stress is the pressure per unit area of the material, and the resulting strain is the deformation that occurs as a result of this stress.

۰۱ آبان ۰۱ ، ۱۵:۴۱ ۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
احمد