علی ابوتراب است، خاک باش!

«علی صاحب زمین و حجت خدا بر اهلش می‌باشد و به واسطه او زمین باقی می‌ماند و بخاطر وی زمین آرام می‌گیرد و از پیامبر شنیدم که فرمود: روزی که قیامت بر پا شود و کافر ببینید که چقدر اجر و ثواب و کرامت برای شیعیان علی آماده کرده‌است، گوید که ای‌کاش من خاک بودم [از شیعیان علی بودم] و همین قسمت کلام خداوند متعال است که فرماید: «و یقول الکافر یا لیتنی کنت ترابا»

----------------------------------------------------

قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَهًٍْ أَنْ تَقُومُوا لِلهِ مَثْنى‏ وَ فُرادى‏ ثُمَّ تَتَفَکَّرُوا»؛ بگو: شما را تنها به یک چیز اندرز مى‏دهم و آن اینکه: دو نفر دو نفر یا یک نفر یک نفر براى خدا قیام کنید.


در این آیه شریفه «إِنَّما» برحصر(یعنی فقط) و تعبیر «واحدهًْ» برنفی تعدد دلالت دارد و بطور واضح می‌فهماند که بهترین و مهم‌ترین موعظه الهی از بین تمام مواعظ در منطق قرآن، «قیام‌لله» است.


حضرت امام این موعظه را موعظه جامع و جاوید قرآن معرفی می‌کنند: «این جمله‌ مبارکه‌ کوتاه، جامع سعادت دنیا و آخرت و متضمن تمام مواعظ پیامبران‌‌ ‌‌عظیم­‌الشأن و اولیای بزرگواراست. خداوند تعالی ما را موفق فرماید در به کار بستن آن»(صحیفه امام ، ج۱۵، ص۳۴۶).

در شأن نزول آیه کریمه از امیرالمؤمنین(ع) نقل شده است که: منظور از واحده در آیه شریفه موضوع ولایت است»(الکافی؛ ج‏1؛ ص420).

-----------------------------------------------------------------------------------------------


عَلِیُّ بْنُ إِبْرَاهِیمَ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِیسَى عَنْ یُونُسَ عَنْ عَمْرِو بْنِ جُمَیْعٍ عَنْ أَبِی عَبْدِ اَللَّهِ عَلَیْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَیْهِ وَ آلِهِ : أَفْضَلُ اَلنَّاسِ مَنْ عَشِقَ اَلْعِبَادَةَ فَعَانَقَهَا وَ أَحَبَّهَا بِقَلْبِهِ وَ بَاشَرَهَا بِجَسَدِهِ وَ تَفَرَّغَ لَهَا فَهُوَ لاَ یُبَالِی عَلَى مَا أَصْبَحَ مِنَ اَلدُّنْیَا عَلَى عُسْرٍ أَمْ عَلَى یُسْرٍ .


رسول خدا صلى اللّٰه علیه و آله فرمود: بهترین مردم کسى است که عاشق عبادت شود، با عبادت دست بگردن شود و آن را از دل دوست دارد و با تن خود انجام دهد و براى آن فارغ شود (بکار دیگر دل مشغول ندارد) چنین شخصى باک ندارد که زندگى دنیایش بسختى گذارد یا بآسانى.

شهید یعنی: به خیرگذشت…

نزدیک بود بمیرد!

“تو" 

چه میکنی در این میانه…؟!
آخ …یادم رفته بود …

شهید بیدارت میکند …

شهید دستت را میگیرد …

شهید بلندت میکند …
اینجا با یاد شهدا #شهیدانه زندگی می‌کنیم

زمان معطل من و تو نمےماند

اگر شهید نشوی ، لاجرم خواهی مرد

می‌گویند «شهادت» را به شیدایان حقیقی می‌دهند، و رمز شیدایی از «خودگذشتی» و رمز از «خودگذشتگی» فقط «عشق» است و «گمنامی»

چقدر حالم خوب شد با دیدن این قسمت وصیت نامه شهید علی قاریانپور که گفت:«اگر می شود مقداری خاک کربلا در قبرم بگذارید و در آخر دوست دارم جنازه ی من در نیمه شب دفن شود؛ چرا که فاطمه(س) در نیمه شب فرمود: علی! مرا دفن کن.»

صلوات جهت شادی روح شهید بزرگوار حاج قاسم عزیز و دوست عزیز شهید یوسف قربانی